Is it possible to add several pimax headsets on bases 2.0?

Hello
i’m about to add several pimax headsets and i need to know first if 2, 3 or even 4 headsets can be linked to 2, 3 or even 4 bases 2.0
It is to play simulation games on 4 car sim rigs closed to each others, or fps wargames like 4 players in the same room (50 square meters)
I know that we can connect several htc vive headsets to several bases put need to be sure for pimax ones
Can someone help me with that?

Froggyfreddy
Pimax 5K XR owner

2 Likes

You can track as many headsets as you want, while using the same basestations. Just make sure you turn off the power management.

2 Likes

Yes you can, bases are not really connected to the headsets, headsets are just looking at the bases.

2 Likes

merci Ludix, je suis un de vos followers. Thanks Risa too
But What is the power management?

2 Likes

Power management in Steam. You should be able to mimic your vive setup. But may need to adjust base station angle possibly.

Updated title and bumped your user level for your convenience.

2 Likes

Avec plaisir Froggyfreddy ! Merci de me suivre! N’hésitez pas si vous avez des questions.
Le power management c’est la mise en veille des stations, ce qui n’a jamais marché chez moi sauf quand je debranche la station B en fait.

My pleasure Froggyfreddy, thanks for following me ! Feel free to ask questions.
Yes Power management is for station to go idle, but actually never worked with mine, only when unplugging the B one.

1 Like

Je vais regarder ca dans steam, je ne vois pas du tout ce que c’est pour le moment. Mon habitude est de démarrer pitool, puis la base et le casque avec une télécommande blutooth sur prise commandée.
Mais si je lance 4 pc avec 4 bases distinctes, je ne vois pas encore si elles ne vont pas se mélanger, genre 2 bases visibles par pitool. Je suppose que je peux affecté une base par pitool.
Faut pas que ce soit une usine à gaz non plus qd je démarre tous les pc…

Les bases ne sont pas vraiment assignés plus que ça, elles seront visibles par tout le monde pas de souci c’est pas comme les contrôleurs.
Leurs noms en anglais c’est LightHouse, ce qui signifie Phare et donc c’est qu’en fait les manettes sont connectés au casque mais le casque et les manettes repèrent leurs position grâce aux bases, sans y est directement connectés.
J’utilise depuis longtemps plusieurs casques avec les mêmes stations. Bon ok c’est un Vive et un Pimax mais c’est pareil.

3 Likes

I’m pretty sure they had 4 headsets running on two 2.0 base stations at the Orlando meetup.

3 Likes

This topic was automatically closed 60 days after the last reply. New replies are no longer allowed.